Friday, May 17, 2013

Ragam Manusia

Assalamualaikum semua!! :)

How do i feel right now??hmm..actually,xtau pn rasa apa tapi tah la..nak kata luahan,yeke luahan??abaikan je la kebingungan ni..haha

I feel so release..lepas dah bagitahu kat someone,i tell her everything that messed up my mind..finally,i got someone who can hear me..x semua benda kita selesa nak bercerita sebenarnya,ada certain2 people je yang faham kepala otak kita ni jenis macam mana,yang boleh get along dengan kita as a friend..

Ceritanya kat sini,aku agak susah nak get back to normal kalau aku ada masalah dengan someone yang buat aku rasa x selesa dengan dia..susah sagat,x tau la kenapa..someone tolong boleh ubah pendirian aku ni??haih!!tapi kan,dengan pendirian aku macam ni la org x leh suka2 je nak main2 dengan aku or buat benda x baik..

Bagi aku,dunia aku sekarang bukan penentu masa depan aku..org nak buat apa kat aku pi lantak hang la,aku malas nak amik tau..as long as aku x cari pasal dengan org lain..tapi kesabaran harus ada pangkal limitnya kan??ingat senang2 je org boleh pijak kepala aku??aku pun ada ego juga..jangan kau fikir ego kau je..haa

Asal marah sangat ni aiza oii??sabar2..hee~ aku pun manusia normal macam org lain jgk..ada hati dan perasaan,jantung limpa semua la ada..haa kan??agak2 la kalau nak menyakitkan hati org lain pun..perangai aku sekarang,DENY..tu je yang aku boleh buat kalau aku ada masalah and people start to keep asking why why why..jawapan aku "nothing" or just denying..walaupun kadang terpaksa makan hati or pendam perasaan tapi nak buat camana kan?redha~~

Memang kadang kita buat silap dengan org,jgn la fikir manusia ni perfect sgt sampai nampak mcm malaikat..jangan disebabkan dah biasa hidup mewah or hidup serba serbi sempurna,kau nak ayam2 kan org lain..memang hidup kita ni kadang sempurna tapi jangan terlalu selesa dengan apa yang kita dan yang paling penting,jangan sampai kemewahan tu bawa kita ke satu sudut yang lagi buat org x suka or menyampah dengan kita..fikir la diri tu tahap mana,fikir jgk org sekeliling..kita hidup ni bukan sekor je haa..

Org kate aku ni banyak memendam drpd bercerita..yeke??aku pun kurang pasti sebenarnya..haha..kalau org nampak aku mcm tu,then mcm tu la..persepsi org kat aku,kalau boleh terima aku terima je..kalau x boleh terima,aku lantak kan je la..kesah pulak aku kan?haa :)

Pape pun,aku sedar diri aku sapa..kadang aku terfikir untuk bawa diri jauh2 dari semua org then aku nak tau apa yang dorang rasa kalau aku x ada..bahagia agaknya kan?tah la,kalau boleh bawa diri memang aku akan bawa..bukan bawa diri ke dunia lain tapi bawa diri ke tempat2 yang indah dan boleh tenangkan fikiran..jauh dari semua org yang aku kenal ~ for those yang kenal aku,mereka tau perangai aku mcm mana..thanks for cheer up my days with all the happiness..

Till then ~
Mmmmuuahhhhhh!!!

No comments: