Friday, April 20, 2012

Cry, cry, cry and always cry..

Assalamualaikum semua..^_^

Mcm mne nk mula ea..berat hati nk cerita sbb mcm xadil untuk pihak y len..tp xpe,ni hnye luahan semate-mate..

Lau korang bce entry lme aku,korang tau aku ni ske sgt ngis..da mcm hobi pn kn..tahun lps,aku kerap sgt ngis blh d'katakn dlm sminggu tu 3,4 kli la aku ngis..xcye??tnye girlfriends aku..mereka tau semuanye..aku pn xske ngis2 ni,sakit mte tau x?mybe korang pk aku ni ngade2 la nk ngis bgai kn tp jujur,aku ngis xpnh palsu,xpnh d'paksa..semuanye dr hati..-_-

Org kate,pengalaman lalu byk memberi kte pengajaran dan semangat..tu la y aku harapkn drpd semua y pernah aku alami dulu..pengajaran tu ada tp SEMANGAT tu y aku lom dpt2 lg..semangat tok bangun dr duka y b'pnjangan dan tangisan y tnpe henti b'kunjung d'hati..lalu membasahkn pipi dgn derasnye..

Jujur,aku xpernah merasakan sebak seperti ini,bergenang air mate selama hmpir 1jam..aku sndiri bingung dan xtau apa sbbnye jd begini..mungkin apabila d'tnye mengapa aku seperti ini,jawapan aku xblh d'terima pkai oleh sesiapa..malah org tu akan berkata aku y salah..

Aku mengatakn pengalaman lalu kerana pengalaman itu telah membuat aku sedar bahawa GEMBIRA itu bkn untuk selamanye dan DUKA itu juga bkn untuk selamanye..apa y aku buat skrg berdasarkn apa y aku lalui dulu..aku xkn ngis lau org xusik dan buat aku rse totally down!

Sebenarnye aku xtau apa y kurang dlm diri aku ni sehingga kn org len xnmpk apa istimewanye aku ni..hina sgt ke aku ni smpai org pndang rndah pd aku bahkn b'tnye sedikit psl aku pn dyorg xsudi..xpe,aku blh trime bnde ni skrg tp bkn kelak..xt'lintas lgsg untuk membalas dendam tp bia la balance mcm org slalu ckp,"what u give,u get back"..kn mmg sepatutunye mcm tu..kn?-_-

Kte mmg xsepatutnye iri hati ngn barang y bkn milik kte tp aku manusia biasa y sntiasa ingin kn apa y org len inginkn tp keinginan itu sukar d'capai jika perasaan 'berat sebelah' tu wjud..ingin menafikan dakwaan tu mmg blh tp kenyataan xkn pernah berubah hnye dgn menafikan perkara y sememangnye nyata..tu la manusia,sering alpa dan khilaf jika membuat sesuatu perkara..

Mengapa kesedihan ini harus b'pihak kepadaku sedangkn aku xtau arah tujunye d'mane..ble aku b'suara,mereka sering menepis lalu menyalahkn aku..adakah aku xb'hak untuk menyuarakan apa y aku rse?tersangatlah hipokritnye mereka2 ini..:)

Sering kali aku menagis tp xde spe pn fhm malah cbe untuk fhm,langsung la TIDAK!
tp aku pasrah jika ini memang bahagian aku untuk menerima ketentuan-Nya..selagi aku mampu untuk bertahan,aku akn b'tahan..jika tidak,aku akn segera memohon petunjuk drpd-Nya..

Aku jatuh dan bangun dgn sendirinya tnpe d'bntu oleh sesiapa pn d'antara mereka tp mereka mengharapkn lbh drpdku..apabila aku sudah memberi dgn rela,mereka lpe tentang apa y mereka pernah janjikn dulu..*pasrah*

Di saat kesedihan ini b'tandang,hnye seorang sje y mengerti erti kesedihan ku ini kerana dy juga pernah melalui ap y aku lalui skrg..seseorang y sangat aku banggakn kerana berjaya menjadi idola kpd ku untuk aku meneruskn hidup tnpe sempadan ini..org y byk memberiku didikan,nasihat,kasih syg(wlupun hnye pnjaman),semangat dan segalanye dy sggup lakukan untuk menghapus air mate aku..thanks alot to the one and only forever,my mummy..i love her so much2..*mmmuaahhhhh*^_^

Dy telah berjaya mengembalikan senyuman aku y sukar d'lihat pd ketika sedih..dorongan terhadap perkara y baik akan sntiasa aku puji..dy sje y memahami aku saat ini dan mohon untuk selama-lamanye..

^_^

*p/s : Ya Allah,berilah aku kekuatan untuk menghadapi dugaan duniawi-Mu spy aku blh menghadapi akhirat-Mu kelak..
*p/s : berilah aku keadilan dlm mengurus bahtera mu..
*p/s : once again,imma very2 sensitive and i've a habit which a negative thinker..i always being emotional..ALWAYS!-_-

2 comments:

Anonymous said...

saya pun jns ska nangis..leh geng haha

aizaAQIRA said...

zoey: da xtau da mcm mne nk kurangkn..mkin d'tegur mkin bnjir..haha,boleh sgt lau nk geng..alang2 nk ngis,p tasik terus..hehe