Wednesday, April 18, 2012

Desert Boleh Makan Bila-bila Masa

Hello my dear readers..^_^

Rndu aku x??*sila la angguk*:)lme gler xmenaip ni(pdhal bru 2ari lps)..bkn apa,cuma xde bnde je nk story kt sini,kang aku mengarut mcm2 korang boring plk..kn??

Ok2..nk cerita ni..td ptg aku bngon2 tdo je aku dgr bsing2 kt dpur..aku ngatkn ada spe la y msok umah aku,skali tgk mmber adik aku..dy nk blaja wt desert tok syllabus sbjek KH dyowg..nk kne wt plk sok jd dy da desperate sgt la tu cari desert apa y dy nk wt..skali adik aku bg idea soh dy wt fruit tart let sbb mak aku pernah wt dulu(tahun lps)..

Jadi,aku y da pernah wt ni tolong la mereka2 y jarang skali msok dpur tu..kang tah jadi apa lau aku biarkan dyowg wt sndri..silap2 t aku bngon tdo,dpur aku da tggal tong gas je..cne tu??hehe*untung aku,xyh masak da*kihkih

Nasib baik aku ngat lagi apa bnde y kne masuk dulu,lau x bantat la jwbnye..ngn mke bngon tdonye..mmg heaven la kn..haha*lau spe2 sakit perut,aku xt'jwb*-_-tp xbatat ok..tgk la air tgn spe..*dabik dada sudah*^_^
ehhh!!!mke je bngon tdo tp balance2 tdo tu xde ea(suci)..hihi

Mula2 wt doh tok pastri(pastri kot nme dy,aku pn xtau) lps tu kne tutup ngn kain basah dlm 1/2jam..haa,lama kn nk tggu 1/2jam tu jd aku decide nk wt dy pnye fruit tart let..kang lau tggu doh tu,buang mse plk kn..


Ni haa hsil fruit tart let apabila sudah d'masak..




Ni plk doh pastri y sudah d'letak dlm acuan lalu d'masukkn k'dlm oven..





Nah...ni hsil pastri td..



Huh!!!pnt taw nk tggu dy msak dlm oven tu..da la byk..*jgn merungut aiza*^_^
desert ni mmg sedap..blh mkn ikut skati korang..barang2 dy pn xyh cari kt tesco ke,giant ke..kedai runcit pn ada taw..sgt mesra alam desert ni..haha(mengarot)

Setelah b'susah payah,ngn mke bngon tdonye.desert ni da blh mkn da..
letak je fruit tart let tu dlm pastri td..
"cam ni syg oiii.."



Dekat atas fruit tart let tu korang blh hias ngn choco' rice ke,badan ke,ikut slera msing2..haa,tggu apa lg,buka mulut ye semua..hehe

Hope korang ske entry ni..till then dearies..^_^

*p/s : aku sangat rindu seseorang..-_-
*p/s : 'mengidam' pizza lg..spe blh tolong blnje??^_^

2 comments:

fynahere said...

kenapa fyna buat tart mesti xjadi! =( bg resepi boleh syg?

aizaAQIRA said...

masyaAllah!!!aiza ikut resepi je kak..tu pn mk y ajar..fruit tart let tu aiza letak tepung kastart je..mnjwb soalan x??hehe